Preken voor eigen parochie

Nee, ik heb het niet zozeer over mijn blog, dat kent een beperkt aantal volgers en slechts een enkele keer bereik er meer via de ‘reclame’ op Facebook of Twitter. Dat komt dan soms door de titel, soms door de bijgevoegde illustratie.
Het gaat me meer om de grotere media. de krant, het tijdschrift, de radio en televisie.
Zelf kijk ik bijvoorbeeld vooral Nederland 1 en 2 als het om informatieve programma’s gaat. In ieder geval zelden naar de commerciëlen waarvan SBS al helemaal niet meer aan bod komt. Omgekeerd zijn er mensen die juist daar hun informatie halen en niet in het serieuzer segment komen.
Veel onderwerpen bereiken dan een hoop mensen gewoon niet. Iets over bijvoorbeeld TTIP zal niet bij de kijkers van SBS terechtkomen, ik blijf verstoken van de huwelijksperikelen van de een of andere bekende Nederlander. Niet dat ik die informatie echt mis.
Aan de andere kant zou het goed zijn als mensen wat breder geïnformeerd zijn. Veel onderwerpen worden ook eenzijdig benaderd en iemand die de informatie maar vanuit een medium ontvangt is per definitie niet volledig geïnformeerd. Dat geldt ook voor mij hoor, ik kies al snel voor het verhaal dat in mijn straatje past. Niets menselijks is mij vreemd.

2 Comments

  1. Helaas worden die huwelijksperikelen wel in de krant breed uitgemeten 🙁
    Het is een zeer goede zaak om je te blijven realiseren dat het nieuws wat ons bereikt inderdaad eenzijdig benaderd is.
    Tegenwoordig word er niet eens zoveel onderzoek meer gedaan.
    Kopieer en publiceer ..

Laat een reactie achter bij carel de mariReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.