Heerlijk is dat, windkracht 8, 9. Het rivierwater wordt stroomopwaarts opgejaagd, als het enigszins kan een beetje schuin op de dijk. Zuidwester dus. Witte schuimkoppen staan op het water. Het lijkt te regenen maar het is rivierwater dat metershoog over de dijk geblazen wordt.
Zo’n wind waar je tegenaan kunt leunen. Zo’n wind waar je tegenop moet tornen. Zo’n storm waardoor je elkaar niet meer kunt verstaan, het bulderen het geluid van achterop naderende auto’s overstemd wordt.
De handen diep in de zakken, het gezicht schraal van de kou.
Je lijkt op je moeder, hoor ik dan. Ach, de appel valt immers niet ver van de boom.
Gisteren was het bijna weer zover. Bijna, net niet helemaal. Maar evengoed wel een uurtje genoten!
.. ik heb de parasol ingeklapt.. Die dreigde er vandoor te gaan. Ja, heerlijk, die wind!
die parasol had je toch niet nodig
Ik hou van storm, en dan met een gletsjerbril op naar het strand š
.. om gezandstraald te worden
Zalig hĆ© š
reken maar
Er komen fijne herinneringen boven drijven, zoals met windkracht 8 over het strand van Ijmuiden proberen te lopen. Heerlijk
ik ben dus niet de enige