If you don’t use it

Ik heb een bankpasje van een rekening van de SWOS. Gewoon voor het geval dat de penningmeester niet in staat is iets te regelen. Back up dus. De pincode heb ik zorgvuldig opgeslagen. Natuurlijk begrijpt niemand dat het om een pincode gaat, safety first!

En dan ineens is de pas wel nodig, er moet een nieuwe autorisatie verleend worden en daarvoor blijkt ook mijn toestemming nodig. Maar wat was nu die pincode? Ik ben het kwijt en, wat erger is ik heb de code zo goed verstopt dat ik hem zelf niet meer kan vinden. Ik concludeer dat dat in ieder geval een goede plek is geweest, ik heb zelfs mijzelf om de tuin geleid.

Ik concludeer ook dat ik voor straf naar Gouda moet om een nieuwe pas en code aan te vragen. ABN AMRO houdt hier geen kantoor meer. Daar wordt me verteld dat ze me graag helpen maar dat de wachttijd ongeveer een half uur zal bedragen. Klantgericht en klantvriendelijk zijn weg bezuinigd, ik moet het er maar mee doen.

Over drie, vier werkdagen kunnen we hopelijk verder. Ik reken op dinsdag, maandag doet PostNL niet mee.

If you don’t use it, you lose it. Dat geldt niet alleen voor de vergeten pincode maar ook voor de service van bedrijven.

4 Comments

Laat een reactie achter bij Trudi MaasReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.