#WOT ’15-36 Reclame

Reclame, je kunt het overal voor maken. Bedrijven die iets te verkopen hebben weten dat als geen ander. Ik begrijp dat, ik heb jarenlang direct met marketingjongens en -meisjes te maken gehad en ken de argumenten en de resultaten. Ik gebruik het zelf ook, om diensten van onze welzijnsstichting aan te prijzen maar ook om blogs als dit bij de potentiële lezer te brengen.
Een nuttig instrument, zij het met beperkingen. Zo kun je ook de klant in spe wegjagen door al te opdringerig te zijn. En je kunt je richten op mensen buiten je doelgroep, mensen die helemaal niet op je aanbieding zitten te wachten. In beide gevallen wek je al snel ergernis en dat is het paard achter de wagen.
Ik besef dat ik een lastige klant ben. Ik ben niet geïnteresseerd en al dat wat tot het normale runnen van het huishouden gerekend kan worden, behalve dan soms als het om een interessante aanbieding gaat.
Ik ben niet geïnteresseerd in aanbiedingen van vakantiereizen behalve als ik toevallig op zoek ben in verband met een aanstaand gepland reisje en dan alleen nog in de richting die ik wens te gaan.
Nieuwe auto’s, computers, scheerapparaten, alleen als ik toevallig aan vervanging toe ben.
En al helemaal niet achteraf. Zo gingen we een paar jaar geleden een weekje naar Brno en via het internet zocht en vond ik een onderkomen, een zoektocht die in ieder geval binnen een dagdeel was afgerond. Weken lang, bleef ik hotels aangeboden krijgen.
Reclame, een noodzakelijk kwaad.

2 thoughts on “#WOT ’15-36 Reclame

Add yours

  1. En zo te lezen af en toe heel nuttig… ken dat die ergenis dat ze je nog blijven lastig vallen.. Maar is niet te vermijden als je via Internet iets regel….t

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑