Compliment voor Prominent

prominent stoelAl te lang stilzitten is niet mijn ding, een opmerking die je gerust ook letterlijk mag nemen. Toen ik dan ook vier jaar geleden aan een nieuwe stoel toe was koos ik voor een draaistoel. Meteen maar een hoge zetel, beter voor mijn rug. En dan kom je al snel bij Prominent uit, een bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland en bekend om hun maatwerk. Kost iets meer maar dan heb je ook wat. Ik heb inmiddels vier jaar met plezier op deze stoel gezeten.

Vorige week vroeg José ineens wat ik had zitten knoeien. Ik was me van geen kwaad bewust maar onder mijn stoel lag iets dat op het eerste gezicht op koekkruimels leek. In feite was het schuimplastic, afkomstig van de zitting. Nadere beschouwing deed mij voorzichtig concluderen dat de as de onderkant van de zitting raakte en dat in de loop van de tijd de bekleding doorgesleten was.

Hoewel de garantietermijn, drie jaar, voorbij was achtte ik een reparatie voor kosten van de leverancier op zijn plaats. De ontstane schade was naar mijn gevoel het gevolg van een constructiefout, de as zou de zitting nooit mogen raken. En dus belde ik de leverancier en bracht hen op de hoogte van mijn bevindingen. We kwamen overeen dat er een reparateur zou komen en dat we aan hem de beslissing zouden overlaten of het ja of nee een fout in de constructie was. Bij ja zou de reparatie voor rekening van Prominent zijn, in het andere geval zou ik voor de kosten opdraaien. Diezelfde dag nog werd ik door het bedrijf dat de stoel zou maken gebeld om een afspraak te maken, twee dagen later stond de meubelmaker voor de deur.

Idioot die ik ben loop ik me dan wel twee dagen druk te maken over het ‘als hij het maar als een constructiefout ziet’. Ten onrechte, de stoel werd gekanteld en zo goed als direct concludeerde de man dat dit voor rekening van Prominent gerepareerd moest worden. (Een mens lijdt het meest, het lijden dat hij vreest.) Hij maakte een complete fotoreportage van zijn constateringen en gekozen oplossing (handige dingen, die tablets) en repareerde vakkundig. Zelf maakte ik ook maar even een foto, voor het archief en om dit blog te illustreren.

Complimenten voor de snelle, adequate en eerlijke oplossing, Prominent!

 Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

0 Comments

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.