Duidelijk Eneco, goed bezig #nietdus

Eneco moedigt de klant aan vooral ook TOON in huis te halen. Ik kon het niet nalaten op 20 oktober op de advertentie te reageren. Nu heeft het bedrijf kennelijk wat mensen in dienst om op de reacties te reageren met welgemeende adviezen. Prachtig maar het valt op dat ze niets zetten onder een hen minder welgevallige opmerking. Gisteren heb ik maar eens het bericht van 20 oktober herhaalt, Het had de volgende chat tot gevolg:

Carel de Mari Eneco op herhaling dan maar: en als de monteur dan vergeet de aansluiting tussen thermostaat en ketel te maken zadelen we gewoon de klant met de kosten op ?http://www.careldemari.nl/…/foei-toon-verkeerde-toon/

Ik hecht aan klantgericht handelende bedrijven en mag, mijn trouwe volgers weten dat, graag in dat geval een compliment hier geven. Maar, dat vind ik dan, als je als…
CARELDEMARI.NL

Eneco Dag Carel,

Aha, duidelijk! Wij vergoeden inderdaad geen kosten die gemaakt zijn door een externe partij. Ik snap dat het gek is gelopen en jou de factuur gepresenteerd wordt. Daarentegen had bijvoorbeeld de monteur zelf ook kunnen constateren dat het niet onder zijn werkzaamheden valt. In dat geval waren we graag kostloos langs gekomen om het repareren.Meer bekijken

 

Carel de Mari Precies, dat gebrek aan empathie en klantgerichtheid verwijt ik jullie. Ik koop niets voor ‘we begrijpen’, zolang begrip niet vertaald wordt in klantgericht handelen

 

Carel de Mari En denk je dat dat andere bedrijf geen voorrijkosten had berekend nadat hij de nalatigheid van de TOON monteur had vastgesteld? De reparatie was een fluitje van een cent. “Nee, meneer, foutje van TOON, u moet hen maar even bellen, zij herstellen het gratis!”

 

Eneco Dag Carel,

Ons standpunt staat vast, daar kunnen we geen uitzondering in maken.

Groet Denise

Tja, Denise van Eneco, natuurlijk kunnen jullie geen uitzondering maken. Ook helemaal geen excuses of zo. Gewoon volgens de rigide regels werken, ik weet het, je moet het vast van je baas zo doen.  Wel, ik kan het ook niet laten, de potentiële klant wijs ik graag op jullie starre houding!

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.