Een maatpak, nul service

Het moest er maar eens van komen. Jarenlang heb ik vanwege mijn werk in de financiële sector netjes in kostuum rondgelopen. Altijd confectie. Maar gezien mijn uitdijende embonpoint en de schouderpartij die daar geen gelijke tred mee houdt zat het als maar net niet goed. Toen Ivo ons zijn bruiloft aankondigde hebben we besloten dan nu maar eens iets goeds te kopen. Het mag wat kosten!

De trouwerij werd vastgesteld op 1-3-2013 en, je kunt er maar beter vroeg bij zijn, Ivo ging de eerste zaterdag van november ’12 naar Krimpen aan de Lek om zich een trouwpak aan te laten meten. Prima zaak, goed geholpen, qua prijsstelling niet anders dan elders, Santerello moest de opdracht maar krijgen. Sterker nog, ik moest er ook maar een pak kopen. Dus de tweede zaterdag van november werd mij de maat genomen en koos ik model en kleur. Wederom prima ervaringen. Beide pakken moeten in Italië gemaakt worden en de verkoper kiest, om er voldoende druk op te zetten als trouwdatum 1-2-2013, een maand eerder dus. Het verhaal erbij is dat de Italianen rond de feestdagen een maand niet werken, het zal wel.

1-2-2013, Er is nog geen enkel bericht over de beide kostuums. Natuurlijk weten we dat we nog een maand hebben maar als de leverancier weet dat hij voor 1-2 moet leveren dan zet je toch vraagtekens. Hoe vaak we nadien gebeld hebben, ik weet het niet, hoe vaak de belofte terug te bellen niet nagekomen is, ik heb het niet genoteerd. Maar uiteindelijk haalde ik beide kostuums zes dagen voor de huwelijksvoltrekking op. En nog bleek het bij Ivo niet helemaal volgens afspraak geleverd, de verkeerde manchetknopen waren bijgevoegd. Woensdag moest hij nog terug om de juiste te halen. Met name bij de dames nam de spanning toe. Maar die werd weggelachen, maak je niet druk. Excuses? Nou nee, zodra de koop gesloten is is de klant zijn koningskroon kennelijk kwijt. Het zijn prachtige kostuums geworden maar ons zien ze daar niet terug!

19 Comments

  1. wij hebben zo’n horror verhaal meegemaakt met onze oudste schoondochter.
    haar bruidsjurk paste maar niet, ze kreeg zelfs op de kop dat ze niet zoveel moest eten.
    achteraf bleek dat ze de verkeerde maten hadden genomen.
    excuses? ben je gek: haar moeder mocht de volle mep betalen voor een pasmodel dat te lang was, betalen en anders kreeg ze die niet eens mee!!

    1. de kans dat je terugkomt in zo’n zaak is uitermate klein, ook bij goede service. Dus maar wat negatieve publiciteit, op een eerder blog heb ik via google regelmatig kijkers binnen via de bedrijfsnaam, dus …
      Maar het blijft vervelend, er zijn heel wat eurootjes die kant opgerold en dan mag je toch wat verwachten.

      1. Wij hebben anders een super service gehad en nog steeds maar er zijn ook mensen die overal over klagen en van een muis een olifant maken.
        Deze zaak is voor iedereen zeker een aanrader.
        Voor de bruid en bruidegom.
        En zeker santerello heel erg bedankt mede door jullie is het een super dag geworden.
        Tot snel voor het restylen van het kostuum

  2. Helaas kunnen we deze ervaring met Santerello in Breda alleen maar onderschrijven.
    Na een maatpak te hebben besteld voor onze trouwdag en het complete bedrag vooraf te hebben moeten afrekenen, begon de onzekerheid.
    De ‘bestelbon’ bleek wel heel erg summier; geen bevestiging van de maten die als uitgangspunt dienen, geen registratie van de afwerking, geen specificatie van kleur, materiaal etc. Ook afgesproken leverdatum was niet op de bon vermeld.
    Het leek ons logisch dat ze ons dat nog wel even konden bevestigen zodat alle partijen weten waar ze aan toe zijn. Helaas was dit voor Santerello niet zo logisch, na hééél vaak bellen en langsgaan hebben we uiteindelijk de moed opgegeven. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen.
    Vervolgens de uitlevering …. Rond de afgesproken datum hebben we weer verscheiden malen zelf moeten bellen. We kregen steeds de belofte dat het volgende week geleverd zou worden. En uiteraard zouden zij ons bellen.
    Helaas zette de trend zich voort en moesten we ook deze keer weer zelf bellen en langs gaan om na te vragen hoe de status is.
    Hoe het resultaat van het pak is, weten we helaas nog niet. Er is ons beloofd dat het pak morgen binnen is en ze zouden ons bellen…… Wordt vervolgd!!!!
    Als je bij de voorbereiding van je trouwdag nog wat stress wilt hebben, moet je zeker je kleding bij Santerello bestellen. Je bent dan verzekert van slechte communicatie, niet nakomen van afspraken, wie wil dat nou niet in de aanloop naar de Mooiste dag van je leven.

  3. Beste aanstaande bruidsparen laat je niet afleiden door de negatieve berichten hierboven deze mensen hebben weinig te doen en maken van een mug een olifant, dit zijn er maar 1 op de 10.

    Wat een fantastische winkel is Santerello! Super goede service,goede communicatie, betaalbaar, deskundig en het gehele team is klantvriendelijk!.
    Op 23-05-2015 mei zijn mijn zus en zwager getrouwd, maar helaas stond mijn zus op haar jurk waardoor hij scheurde. Na 1 telefoontje met Santerello konden we naar de winkel komen waar het gehele team klaarstond en binnen 10 minuten stonden we weer buiten met een hele jurk waar niemand iets van zag. Dit zou geen andere zaak hebben gedaan en dat zegt alleen maar meer over deze geweldige zaak.

    Ik raad iedereen aan die gaat trouwen om bij Santerello te gaan kijken, want dit zijn mensen die hebben gevoel!

    Succes gegarandeerd!

    1. wat fijn voor je, Danielle, dat je een betere ervaring hebt. Ik hoop ook dat die slechts 1 op de 10 die volgens jou fout gaat een ongenuanceerde gok is. Want, als iedere tiende klant een teleurstelling te verwerken heeft is dat gewoon een heel slechte zaak.
      Of ik, ik kan niet over anderen spreken, heel weinig te doen heb? Nee hoor, ik heb mijn handen zodanig vol dat ik helemaal niet zit te wachten op dit soort vervelende zaken.

  4. Santerello een trouwbeleving voor iedereen!

    Super leuke mensen aardig, klantvriendelijk! Staan altijd voor je klaar. maken tijd voor je zodat je tijd heb om je droom trouwpak en droom jurk te vinden de prijzen zijn netjes! Ik raad iedereen aan om hier te gaan kijken en een afspraak te maken!

    Namens Brian en Lindsay super bedankt voor alle goede zorgen en service!

    1. Wat een leuke reactie van of via Santerello (ik heb genoten van het telefoontje van hedenmiddag). Mijn ervaring en dit blog dateren van 2013, ik sluit niet uit dat ze hun leven gebeterd kunnen hebben.

  5. Carel nou die van santerello hebben hun leven niet gebeterd het is alleen maar erger geworden een grote aan fuiting alle pakken fout te kort te smal gewoon een waarde loze zaak ik hoop dat niemand er meer koopt

  6. Beste ,

    Mijn dochter is getrouwd op 1 september 2017 . Net zoals in u verhaal waren het ook voor ons stress volle maanden . Afspraken werden niet nageleefd , we moesten ook steeds bellen . Dan lag het zogezegd aan de schoonfamilie dat ze niet hadden terug gebeld naar ons . Een hoop praatjes die flagrante leugens waren . Een week voor het huwelijk nog steeds geen jurk die helemaal klaar was en dan was voor mij de maat vol . Wij zijn dinsdags naar de winkel gegaan , 3 dagen voor het huwelijk om zogezegd de eindpas te gaan doen en het kleed was totaal niet zoals het had moeten zijn . Afwerking trok op niets , en de accessoires (allemaal al betaald ) waren niet volledig of moesten ze nog herwerken . Ik heb toen gezegd ” Morgen sta ik er weer en jullie kunnen zorgen dat alles klaar is “. Dit was dan twee dagen voor het huwelijk . Kleed gepast en ze gingen de bult aan de zijkant van het kleed eruit strijken want dat was gewoon omdat het nog niet geperst was . Het was om te huilen . De bult was gewoon een naaifout en je zag het vanop een afstand . De band die het kleed moest versieren was gewoon met lelijke drukknopen afgewerkt ipv mooi passende haken zoals beloofd . Het trok op niets . Wel zeer duur betaald , ik heb geen overeenkomst getekend van tevredenheid en al mijn mankementen op papier gezet en de leugens . Zoals sommigen andere hier , veel praatjes en het eindproduct was zeker niet wat het moest zijn . Een amateur naaister had de afwerking beter kunnen doen . Het waren gewoon heel stresserende weken vooraf van veel telefoontjes van onze kant omdat ze nooit belde en hun afspraken niet nakwamen en de horror bleef duren tot 2 dagen voor het huwelijk. Wat moet je uiteindelijk nog 2 dagen voor het huwelijk doen ??? Als Belg raad ik zeker deze winkel nooit aan bij vrienden of familie . Veel blablabla maar juist niets !!!

    1. Wat een triest verhaal, ook! Op die stress zit toch niemand te wachten.
      Maar evengoed, gefeliciteerd met het huwelijk van je dochter. Ik hoop dat je aan het feest verder goede herinneringen hebt

  7. Prachtige winkel met een mooi en chique assortiment. Zowel ik als mijn man en mijn moeder zijn geslaagd bij Santerello. Dat zegt al genoeg. Wij raden dan ook iedereen aan een kijkje te nemen bij Santerello. Je word er erg hartelijk ontvangen en hebben alle tijd en aandacht voor je. Ze hebben echt hart voor de zaak en voor klanten. Santerello heeft de gunfactor.

  8. Het zou Santerello sieren fouten te erkennen. Het gaat kennelijk regelmatig fout en dat kun je niet pareren met ‘maar ook wel eens goed’.

    1. Helaas oordeel u op de negatieve energie van de negatieve berichten op u pagina en ze zijn niet voor niks de beste bruidsmode zaak van Nederland geweest in 2016 en sommige mensen kan je nooit tevreden stellen of die alleen in hun straatje denken dat zie je aan de negatieve energie berichten hierboven en de positieve dingen vertellen ze niet en dat zegt genoeg hoe deze mensen zijn en deze mensen hebben vaak niks beters te doen!

      Ik zou adviseren om gewoon eens te gaan kijken vrijblijvend en dan te oordelen!

      Santerello nogmaals bedankt en wij hebben wel positief gevoel hoor!

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.