Jaaroverzicht 2014

Ik luister naar flarden van de top 2000 op de radio. Vaak herken ik een nummer aan de intro, lang geleden dat ik die song helemaal gehoord heb. Soms ook zegt het me niets, gaat er geen lichtje branden.
Het is weer tijd voor een terugblik, eventjes, ik kijk liever vooruit. Maar het is goed je even te realiseren wat er gebeurd is. Het is als met die intro’s, maakte een gebeurtenis indruk dan sla je het op. Zo niet, de harde schijf raakt toch wel vol, deleten!

Natuurlijk waren er min of meer gewone dingen die je blij maken, we vierden de 93e verjaardag van mijn moeder, we waren op vakantie naar Lanzarote, de Elzas, Lesbos, Dublin een paar dagen. Bijzonder dat het kan, als je erbij nadenkt. Aan de andere kant heel gewoon, alles went, ik realiseer me dat we het goed hebben.

Datzelfde geldt voor de creaties, ik maakte weer een aantal schilderijen, schreef verhalen en mijn dagelijks blog. Schoonhoven opende weer haar deuren met amateurkunst in de binnenstad, mede door mij georganiseerd. De start was een lied, tekst van mijn hand, gezongen door vier koren, een man of honderd. Ik ben daar best trots op!

Bij de SWOS weten we stand te houden ondanks de stormen die gemeentelijke herindeling en transitie van taken van rijk naar gemeente veroorzaken. Sterker we manifesteren ons als een key-player. We betekenen veel voor onze groeiende doelgroep.

Twee dingen die ons 2014 echt bijzonder maakten. Ten eerste onze oudste, we zagen het al even aankomen, heeft een vriendin, een vaste relatie. We hebben Eadaoin, een Ierse met open armen in ons gezin opgenomen. Een leuke, spontane meid, we beleven er veel plezier aan, ook al woont het stel op afstand, eerst Brno, nu Londen. Het is altijd goed te weten dat je kinderen gelukkig zijn.

Maar het mooiste geschenk van 2014 was toch, wie zal het ons kwalijk nemen, de geboorte van Rolan, de jongen maakte ons tot oma en opa. En, vroeger begreep ik niet hoe anderen reageerden op die status, vanaf dag één was dat geweldig. Het manneke ontwikkelt zich snel en gezond maar met ongeveer een half jaar kun je er nog niet veel mee. Als hij eenmaal kan lopen dan kan opa hem meenemen naar de speeltuin, met hem gaan voetballen, noem maar op.
Dan kunnen we samen plezier maken. Maar ook nu, zijn reageren, zijn ontwikkeling, ik geniet overal van.