Pff, nooit gedacht dat een fiets met trapondersteuning je tot extra kilometers kan dwingen.
Ik kan me voorstellen dat je dan, de titel van dit blog indachtig, denkt dat ik de accu leeg gereden heb en nog een eindje zwaar te trappen had, de fiets is immers een paar kilo zwaarder dan een normaal rijwiel.
Maar nee, dat is het niet. De accu moet de eerste drie keer totaal leeggereden worden voor ik hem weer op mag laden. En morgen willen we een behoorlijk stuk gaan fietsen, er is immers een prachtige herfstdag voorspeld! Maar de accu kan een behoorlijk eind niet meer aan. En dus moet ik hem nu helemaal leeg rijden en dan weer helemaal opladen. Extra kilometers dus en wel in een schier onmogelijk laag trapritme zodat er zoveel mogelijk ondersteuning geboden kan worden. Ik begin maar met wind tegen dan trap ik wat makkelijker met een dan inmiddels lege accu weer terug.
Je moet er dus wat voor over hebben. Veel plezier morgen, je geniet dan waarschijnlijk extra van je opgeladen fiets.
Daarom !
Jeetje das ook wat….zit er geen ventiel ofzo iets op waarmee je hem leeg kan laten lopen?…Maar gelukkig vandaag is het ook mooi weer….
Haha, een ventiel , leuk bedacht !
Voor wat hoort wat… lol… tja kijk, naderhand rijdt ie waarschijnlijk als een trein 😀
in welk geval ik op de rails moet blijven 😉
Lekker dat wij 2 accu’s per fiets hebben, als de een leeg is schakel je gewoon even over op de tweede. Ik vind het geen fietsen zonder ondersteuning.
Johan
tijdelijk ṕ’ probleem’ , eerste keren voor een sterke accu, daarna gewoon bijvullen