Even mopperen op KPN

Hoera, ook wij kunnen een aansluiting krijgen. Snel internet voor dezelfde prijs, altijd doen denk ik dan.

Maar goed, een paar maanden geleden heeft hier de straat al open gelegen omdat Delta kabels kwam leggen. We hebben toen al een aansluiting gekregen tot in de meterkast.

Dus maar eens vragen hoe verder. Op mijn vraag of er gebruik gemaakt wordt van de Deltakabel krijg ik een compliment. “Goede vraag, ik ga het voor u navragen.”

Ben ik de eerste die zich dat afvraagt? Ik kan me niet voorstellen dat al die internetaanbieders hun eigen infrastructuur aan moeten leggen, een KPN-, een Ziggo-, een Deltakabel, et cetera.

Maar goed, de dame in kwestie hoort de vraag voor het eerst en het draaiboek geeft haar geen antwoord. Sterker, ik moet meer dan vijf minuten wachten tot ze terug is.

Mijn veronderstelling is gelukkig juist, de straat hoeft niet opnieuw open. Ik mag me melden op een ander nummer. Maar daar kom ik niet verder dan het keuzemenu.

Dan maar via de KPN-app. Maar ook daar is onduidelijkheid en onvolledigheid troef. Communicatie via een chat of door middel van e-mail is niet mogelijk. Als klant ben je kennelijk alleen maar koning als je braaf en zonder nadenken hun pad volgt en de eventuele consequenties dan maar voor lief neemt.

Ik probeer toch nog maar eens dat tweede telefoonnummer en krijg iemand van Volker Stevin aan de lijn. “U bent volgend voorjaar aan de beurt.” Volgens haar gaan ze dan toch weer graven.

En ja hoor, vraag me niet hoe maar gisteravond vond ik toch het antwoord. Niet dat ik er blij mee ben, wat een motivatie! Het is niet anders. En dus maar klagen over al die ruimte vragende buitenlandse arbeidskrachten die hier de spa in de grond moeten zetten.

https://www.kpnnetwerk.nl/over-glasvezel/waarom-wij-glasvezel-aanleggen-als-er-al-een-netwerk-ligt/

2 Comments

  1. Naar mijn tuin zijn een blauwe en een oranje kabel gelegd.
    Marktwerking moet zorgen dat de kwaliteit en prijs beter wordt.
    Bij gas en Electra zijn er onafhankelijke netbeheerders.
    Voor radio/tv/telefoon en internet legt elke provider een eigen netwerk met kabels aan.

    In Nederland betalen wij de hoogste contributies. Echte marktwerking is er dus nog niet ….

    Ik maak nog gebruik van de oude telefoonkabel uit de zeventiger jaren van het vorig Millennium. Van Provider ben ik wel een paar keer gewisseld.

    De snelheid en kwaliteit is prima voor mij.

    De kosten voor gebruik van nieuwe glasvezelkabels vind ik buitensporig hoog!

    Vredelievende groet,

    1. kpn biedt ons glasvezel tegen dezelfde prijs (nog wel?) . Dus daar zit de pijn niet. Wel in de veel te dure (drie)dubbele bekabeling en de bijhorende rommel.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.