Ik heb al sinds jaar en dag een (gratis) abonnement op de Telefoongids/ Gouden Gids. Jaarlijks ploft een kilo papier in onze brievenbus. Papier dat we een plekje geven in een la om het er vervolgens uit te halen wanneer er een jaar later een papieren update gekomen is. Wanneer ik een telefoonnummer nodig heb kijk ik immers even op internet, dat is nagenoeg altijd bij de hand.
Pure verspilling dus, al dat papier. Die bomen die voor zo iets onnuttigs gekapt zijn, doodzonde.
Het is niet langer nodig, op datzelfde internet vind je een formulier dat in no time ingevuld en verzonden is. Goed voor het milieu en de rug van je postbezorger. Alleen de sportvereniging die je oud papier krijgt zal er misschien minder blij mee zijn.
Inderdaad is dit een voorbeeld van iets dat geheel achterhaald is.
opzeggen dus!
Herkenbaar!
heb je ‘m al opgezegd?
Nee, niet dat ik weet. Maar volgens mij heb ik hem afgelopen jaar niet ontvangen.
Erg hè, dat ik dat niet eens meer weet. 😛
Het laatste telefoonboek dateert van 2012. Volgens mij ging ik toen over op Telfort. Geen KPN meer dus.
Goede tip!
zo is ie bedoeld