Retour afzender

Willem kon er maar niet over uit, Hij deed als altijd zeer nauwkeurig zijn werk, niemand zou hem op een slordigheid kunnen betrappen. Zelfs op te verzenden brieven meldde hij steevast postcode en huisnummer als afzender op de achterzijde.
Hij kon dan ook niet begrijpen dat zijn jaarcontract bij Enzo niet verlengd werd. De chef, Rietveld, had een flauwe reden genoemd, eigenlijk geen reden. Om ons moverende redenen had hij gezegd en Willem had thuis opgezocht wat Rietveld nu eigenlijk bedoelde, hij kende het woord niet.
‘Dat is dus net zoiets als daarom’, foeterde hij, ‘en daarom is geen reden!’
Willems kwaadheid overschreed grenzen en uiteindelijk besloot hij zich te wreken. Op Rietveld, op Enzo! En, mocht het een ander treffen, hij kon er niet mee zitten. Als nauwkeurigheid er niet meer toe deed dan moest hij maar slordigheid accepteren.

Na wat gezoek op het internet vond hij het juiste recept voor een bombrief, kocht de ingrediënten en maakte een pakketje voor Enzo, ter attentie van de heer Rietveld.

Drie dagen later had Willem nog geen bericht op de radio of televisie gehoord, kranten vermeldden tot op heden geen bombrief. Die postbezorging, daar kun je toch ook niet meer van op aan! Dan wordt er gebeld, Post NL aan de deur. Een pakketje voor Willem. Snel maakte hij het open. Boem, Willem heeft het niemand meer kunnen vertellen.
Uit politieonderzoek bleek dat het Willems eigen pakketje was. Het was onvoldoende gefrankeerd en dus ging het retour afzender, netjes op de achterzijde vermeld.

2 Comments

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.