Zomaar een dagje

De stappenteller is de 9000 gepasseerd, ik heb mijn burgerplicht gedaan, tijd voor een een uurtje langzaamaan. Straks mag ik het avondeten verzorgen, ik heb gekozen voor spinazie en zalm in bladerdeeg, een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Lekker in het zonnetje in onze tuin, het voorjaar is mijn favoriete jaargetijde. En het is er vroeg... Lees verder →

Voor de gemeente

Vandaag mogen we weer naar de stembus, deze keer voor de gemeenteraad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tegenwoordig wat lastig vind. Het directe contact met wethouders en raadsleden heb ik niet meer sinds ik mijn bestuursfunctie bij de welzijnsorganisatie  heb neergelegd. Bovendien heb ik het gevoel dat de gemeente wat verder van me... Lees verder →

Sorry

Het is zondagmorgen, nog stil op straat. Ik heb net mijn rondje over de Lekdijk gehad, ben bijna thuis. Aan de singeloever ligt een verkiezingsbord van het CDA, zo'n dubbele grote kartonnen plaat die met tyraps om een lantaarnpaal wordt vastgezet. Om de lantaarnpaal waar dat bord stond plaatst een VVDer zo'n zelfde bord maar... Lees verder →

Workshop portret tekenen

Na met veel plezier een aantal jaar de kinderen van de basisschool waar onze kleinzonen tekenles gegeven te hebben ga ik komende maand op herhaling. Nu bij het wijkcentrum Huis van Noord, hier in Schoonhoven. De poster is gemaakt en wordt doorgestuurd naar de basisscholen. En ook op de website en de facebookpagina van het... Lees verder →

De uitvinding van de verftube 4

Nu het dure en tijdrovende zelf verf maken niet meer nodig was konden meer mensen de penselen ter hand nemen. Kortom, de uitvinding van de verftube heeft gezorgd voor meer vrijheid en meer mogelijkheden voor de kunstenaar. Door en plein air te gaan schilderen, door een veelkleurig palet, door internationale uitwisseling werd er meer en... Lees verder →

Weer wat geleerd

Voor vandaag staan er een kilometer of tweehonderdvijftig op het programma, reden om gisteravond een laadpaal op te zoeken. De installatie van onze eigen wallbox staat voor morgen gepland. Dat zoeken was geen probleem, er staan er genoeg, hier in de omgeving. Maar om ze bereid te vinden ook wat stroom aan mij af te... Lees verder →

Iran

Ik stipte in mijn blog van gisteren aan dat de stijgende benzineprijs mij niet deerde maar de reden hiervoor is natuurlijk erg pijnlijk. De situatie in Iran was verre van ideaal maar een conflict starten waarin in ieder geval het hele Midden Oosten inmiddels bij betrokken is is niet de oplossing. En dan is het... Lees verder →

Keuzes

Sommige dingen staan als een paal boven water. Zo kun je maar beter niet te dicht bij een geitenhouderij wonen, dat is behoorlijk ongezond. Ik weet het, wat is te dichtbij? Wel algemeen wordt aangenomen dat dat binnen een straal van vijfhonderd meter in ieder geval afgeraden wordt. En er wordt nog gesteggeld of dat... Lees verder →

Tegenvallers

Volgens planning zou ik vanaf gistermiddag elektrisch rijden in onze nieuwe auto. Het gaat nog even niet door vanwege een systeemfout bij Ford waardoor de auto nog niet op kenteken gezet kan worden. De afspraak is verplaatst naar dinsdag. Jammer, maar natuurlijk geen man overboord. Dan Den Haag, wat valt dat D'66 me tegen. Veel... Lees verder →

Ondersteund door WordPress | Thema: Baskerville 2 door Anders Noren.

Omhoog ↑